школа

школа

Правовий тиждень

СИТУАЦІЯ
     Група підлітків віком від 14-18 років вирішила обкрасти особистий автомобіль. Ролі розподілили так:
Один запропонував цей план.
Двоє відкрили машину і покрали речі.
Третій спостерігав за вікнами найближчого будинку (стояв на «атасі»).
ЗАВДАННЯ
1. Розіграйте ситуацію.
2. Дайте відповідь на запитання.
- Хто буде нести найбільшу відповідальність за цей злочин і в якій мірі?


СИТУАЦІЯ
     Дві дівчинки віком 10-11 років «промишляли» в шкільному гардеробі по кишенях, коли їх на цьому спіймали, поклялися, що більше не будуть красти. Але згодом були спіймані на тому, що в магазині вкрали дві пляшки «Пепсі» і пачку цукерок. Знову клялися, що це в останнє. Але незабаром були спіймані за крадіжку дитячих речей в одному з дитсадків міста.
ЗАВДАННЯ
1. Розіграйте ситуацію.
2. Як ви розцінюєте дії цих учениць, які міри покарання на вашу думку, може бути застосовано до них.


СИТУАЦІЯ
     Учні одного класу, однієї школи вирішили відзначити день народження свого однокласника. Вони зібрали гроші, пішли в магазин купили цукерок, лимонаду, пива, а потім пішли на лужок і почали святкувати. За цей випадок класний керівник і директор школи покарали  учнів – повідомили про це батьків.
ЗАВДАННЯ
1 Розіграйте сценку.
2 В чому ви бачите порушення учнів?
 

ПЛАН  ПРАВОВОГО ТИЖНЯ
у Старокостянтинівській загальноосвітній школі
І-ІІІ ступенів №6
Старокостянтинівської міської ради
Хмельницької області

ДЕНЬ 1
     1. «Державні символи України» учням 5-8 класів проводять бесіди учні 9-11 класів слухачі факультативу «ТИ І ЗАКОН»
     2. На дошці оголошень план  тижня.
     3. В шкільній бібліотеці – підбірка літератури про державні символи України.

ДЕНЬ 2
     1. Зустріч старшокласників з районним суддею.
     2. В шкільній бібліотеці підбірка літератури на правову тематику.

ДЕНЬ 3
     1. Морально-правовий урок на тему:
«Я – дисциплінований» учням 1-4 класів.
     2. На дошці оголошень вислови на тему: «право і закон»

ДЕНЬ 4
     1. Усний журнал на тему:
« Мої права та обов′язки» із циклу: «Вивчаємо Конституцію України» - учням 5-8 класів.
     2. На дошці оголошень – вікторина на правову тематику.

ДЕНЬ 5
     1. Година класного керівника на тему:
«Якщо ми хочемо жити в правовій державі»
Класні керівники 5-11 класів

ДЕНЬ 6
     1. Збір учнів 5-11 класів
а) проведення серед учнів вікторини на правову тематику;
б) підсумки тижня правових знань.

ПЛАН-СЦЕНАРІЙ ЗАХОДУ (Уривок)

« ОСНОВНІ ПРАВА, СВОБОДИ ТА ОБОВ′ЯЗКИ ЛЮДИНИ І ГРОМАДЯНИНА»

МЕТА: закріпити знання учнями прав, свобод і обов′язків людини і  
             громадянина України;
             в популярній формі ознайомити учнів молодших класів з основними
            правами та  обов′язками, які гарантує Конституція України.

ОБЛАДНАННЯ:     1. Конституція України
                             2. Наочність, музичне озвучення.

ХІД ЗАХОДУ

ПЛАН
1. Конституційний процес в Україні
               2. Основні права і свободи громадян України
     3. Основні обов′язки громадян України
                                    4. Законність слід дотримуватись

     І-а сторінка «Конституційний процес в Україні». Двоє учнів в хронологічному порядку розповідають про законотворчий процес в Україні.
    
     2. «Основні права і свободи громадян України».

Чомучка.
- І що цікавого ти сьогодні дізналася в школі?
Учениця.
- Ми дізналися про права і обов′язки громадян, які записані в основному законі нашої держави …

Чомучка.
- А я знаю, що таке закон. Закон – це те, що каже тато.
Учениця.
- А чому ти так вирішила?

Чомучка.
- Тому, що він завжди говорить – « Я сказав і це - закон».
Учениця.
- звичайно, все, що говорить тато це закон, тобто те, що він сказав необхідно виконувати, але я розкажу тобі разом з моїми друзями про дещо інше, про основний Закон нашої держави – Конституцію.. І спочатку про основні права та свободи, які гарантує людині наша Конституція.
Учениця 2
- Права поділяються на особисті, політичні права і свободи, соціально-економічні.
Чомучка.
- Як же зрозуміти де особисті, політичні, соціально-економічні.
Учениця 1
- Ми тобі про це і розкажемо.
Учениця 3
- До особистих прав громадян відносяться (ст..23,24, 25, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 34, 35).
Чомучка.
- Голова обертом. Нічого не запам′ятала.
Учениця.
- Тоді ось подивись. Друзі Ви теж уважно подивіться і скажіть, яке особисте право тут порушене і які наслідки можуть бути для людини, яка порушила це право.

Сценка по ст. 31. Суть. Громадянин на телефонному пункті замовив телефонну розмову. Телефоністка підслуховує розмову і переповідає про її зміст своїй подрузі. (Учні мають відповісти на запитання).
     Можлива  оцінка недоторканність житла.

Чомучка.
 - Отже я зрозуміла: я єдина і неповторна. От тепер я скажу Сашку, який постійно смикає мене за кіски: «Кожна людина має право на  особисте життя, і мої кіски це моє особисте життя і я недоторкана».

Немає коментарів:

Дописати коментар