школа

школа

Метод проектів

ПРОЕКТ 
на тему: «МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ ТА МІСЦЕВІ ОРГАНИ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ В УКРАЇНІ»

Автори проекту:
учні 11 класу
Старокостянтинівської
загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів №6
Мороз  Богдан
Конькова  Діана
Савлук  Микола

Мета та завдання проекту:
  ■ на основі теоретичного матеріалу та практичних завдань з′ясувати роль місцевого самоврядування;
     ■ дізнатись які функції міської ради та виконавчих органів;
     ■ які конкретні проблеми місцевої громади вже вирішені на даний час;
     ■ познайомити учнів школи з результатами досліджень;
     ■ виступити на загальношкільних зборах з питання: «Роль місцевого самоврядування у вирішенні насущних проблем нашого міста»
                                      План
     1. Місцеве самоврядування та місцеві органи виконавчої влади в Україні (теоретичний матеріал).
     2. Депутатський корпус міської ради. Міський голова. (Практичне дослідження).
     3. Міська рада та її виконавчі органи (практичне дослідження).
     4. Наші висновки, пропозиції, побажання

МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ ТА МІСЦЕВІ ОРГАНИ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ В УКРАЇНІ
(основні положення, поняття)
     - Що таке місцеве самоврядування і його основні ознаки?

     1. Місцеве самоврядування – це право і реальна здатність жителів сіл, селищ, міст та створених ними органів (місцевого самоврядування) регламентувати значну частину місцевих справ і управляти ними, діючи в межах закону, в інтересах місцевого населення.

     2. Основні ознаки місцевого самоврядування.
     - відносна самостійність в межах установлених законом;
     -  виборність органів і посадових осіб місцевого самоврядування;
     -  виборчі органи і посадові особи виступають від імені населення відповідної муніципальної територіальної одиниці;
     -  відсутність ієрархічної підпорядкованості між органами державної влади та місцевого самоврядування;

     Європейська хартія місцевого самоврядування 1985 рік  ратифікована Україною у 1997 році орієнтує діяльність місцевого самоврядування саме на такі характерні ознаки.

     3. Правова основа місцевого самоврядування в Україні.
     Правову основу для функціонування місцевого самоврядування становлять:
-         Європейська хартія місцевого самоврядування 1985 рік;
-         Конституція України;
-         Закони «Про місцеве самоврядування» в Україні», «Про вибори депутатів місцевих рад, та сільських, селищних міських голів», «Про столицю України місто-герой Київ», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про органи самоорганізації населення», «Про статус депутатів місцевих рад»

     4. Територіальні громади.
      - Сукупність жителів одного села, селища, міста, які живуть постійно у відповідному населеному пункті становлять територіальну громаду.

     - У ст..140 Конституції України говориться про те, що територіальна громада є основним носієм функцій і повноважень місцевого самоврядування.
     Згідно законодавства територіальні громади можуть:
-         проводити місцеві референдуми;
-         зустрітися з депутатами рад та ініціювати розгляд тих питань, які їх хвилюють;
-         мати власну символіку;
-         приймати місцеві статути, які реєструються в Міністерстві юстиції України.

     5. Органи місцевого самоврядування в Україні.
     Система органів місцевого самоврядування в Україні включає:
-         територіальну громаду;
-         сільського, селищного, міського голову;
-         сільську, селищну, міську ради;
-         виконавчі органи цих рад;
-         районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст;
-         органи самореалізації населення.

     6. Вибори депутатів місцевих рад і сільських селищних, міських голів.
     -  обираються на таких самих засадах як і народні депутати України;
     - право обирати належить громадянам України, які проживають на території відповідних сіл, селищ, міст району, області і яким на час виборів виповнилось 18 років,  які мають право голосу і не мають судимості за вчинення умисного злочину;
     - одночасно можна балотуватися кандидатом у депутати лише однієї ради.
     Вибори до місцевих рад у 2006 році відбувалися за пропорційною виборчою системою.

     7. Ради та їх виконавчі органи.
     Місцеві ради – представницькі органи місцевого самоврядування.
     Місцеві ради:
-         управляють майном, яке є у комунальній власності;
-         затверджують програми місцевого розвитку і контролюють їх виконання;
-         затверджують місцеві бюджети та виконують інші повноваження визначені законом.

     Виконавчі органи:
-         виконавчий комітет – це колегіальний орган на чолі з сільським або міським головою;
-         кількісний склад виконавчого комітету визначається радою, а персональний формується головою і затверджується радою;
-         виконком діє на професійній основі і діє на строк повноважень ради;
-         до складу виконкому входить голова, його заступник або заступники; керуючий справами виконкому; керівники відділів управлінь та інших виконавчих органів ради.

     Основною формою роботи є його засідання, а формою правового акта – рішення.
     Виконавчий комітет є підзвітним і підконтрольним раді, що його утворила.

     8. Сільський, селищний, міський голова. Інші ланки системи місцевого самоврядування.
     - сільські, селищні, міські голови виділені в окрему ланку системи місцевого самоврядування в Україні.
     - Термін повноважень – 4 роки. Повноваження визначаються Законом «Про місцеве самоврядування в Україні».

     У компетенції сільського, селищного, міського голови входить:
- виступати від імені виборців;
- звертатись до суду з питань визнання незаконними актів відповідних органів місцевого самоврядування;
- укладати від імені територіальної громади міської ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства;
- голова є підзвітний і підконтрольний перед територіальною громадою і перед міською радою;
- не рідше одного разу на рік звітує про свою роботу перед територіальною громадою на відкритій зустрічі з громадянами.

     9. Статус депутатів місцевих рад.
     Депутат місцевої ради.
-         представляє інтереси територіальної громади;
-         не працює у раді на постійній основі;
-         від службових обов′язків звільняється лише на час роботи сесії, постійних комісій ради;
-         бере участь у засіданнях ради і її постійних комісій;
-         виконує накази своїх виборців і звітує перед ними про свою діяльність;
-         термін повноважень 4 роки, може достроково припинити свої повноваження в разі відкликання їх виборцями.

     Отже, на основі теоретичного матеріалу я склав тези повноважень органів місцевого самоврядування. Ці тези мають стати основою для збору інформації про міську раду і її виконавчі структури.

     Підготував – Савлук Микола.    

Депутати міської ради.
Міський голова.
     На останніх виборах до міської ради, які відбувалися на пропорційній основі до міської ради обрано 45 депутати.
     Вибори носили політизований характер. 1-е місце в міській раді посіли представники БЮТу; на 2-му місці представники «Нашої України», 3-є місце представники «Партії Регіонів».
     Міським головою на другий термін більшістю голосів старокостянтинівців вибраний Мельничук Микола Степанович

     Повноваження міського голови:
-         підготовка і проведення спільно з виконавчими органами міської ради сесії;
-         представляє виборців територіальної громади, міську раду у відносинах з державними органами;
-         укладає від імені територіальної громади міської ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства.

     Депутати через роботу в депутатських комісіях з територіальною громадою на пленарних засіданнях сесій міської ради вирішують питання територіальної громади взагалі і окремих громадян зокрема. Своє право депутати реалізують через депутатські запити до відповідних структур місцевої влади. Депутати мають право піднімати певні питання безпосередньо на сесії міської ради.
     Депутати працюють і у своїх виборчих округах. Встановлені дні прийому громадян. Найбільше депутатські запити стосуються питань соціального захисту громадян, зокрема питання тарифів оплати за газопостачання, електроенергію, тепло, водопостачання; депутати піднімають питання екологічних проблем міста, зокрема, забруднення річок Случ та Ікопоть. Питання формування місцевого бюджету.
     Отже, як показало моє дослідження міський голова, депутати міської ради докладають чимало зусиль для того щоб наше місто стало кращим, а життя громади заможнішим.

     Результати нашої роботи такі:
-         Ми отримали певний досвід звертань до посадових осіб місцевої влади.
-         Ми отримали корисну і достовірну інформацію про роботу міського голови, депутатів, виконавчих структур міської влади.
-         Ми дізналися про перспективи розвитку нашого міста в питанні промислового та житлового будівництва. Збереженні і реставрації пам′яток історії, які знаходяться в місті; про перспективи розвитку освіти, зокрема, про позашкільні установи.
-         Ми підготували матеріали доповіді і звіти по даному проекту і плануємо проінформувати про результати нашої роботи учнів і вчителів школи на одному з засідань об′єднанні старшокласників «Камертон».

Проект виконували:
- Конькова Діана,  Мороз Богдан, Савлук Микола

З інтерв′ю із заступником начальника
 управління освіти
Бондарчук Тетяною Володимирівною

Запитання
     Яким чином управління освіти підпорядковується міській раді.
Відповідь.
     Це один з підрозділів виконкому міської ради. Наше управління освіти підзвітне перед виконкомом міської ради, депутатами. Не менше як 1 раз на рік начальник управління освіти виступає зі звітом перед депутатами міської ради на сесії міської ради.
Запитання.
     Яка роль місцевого самоврядування (міської ради, голови міської ради) у розвитку освіти міста.
Відповідь.
     Безпосередньо наведу приклад по вашій школі. В кінці 2005 року було відкрито спортивну та актову залу школи №6. Вона була повністю реконструйована після пожежі. Учні вашої школи мають змогу займатися спортом і проводити своє дозвілля в гарних залах. І це стало можливим завдяки зусиллям міського голови Мельничука М.С.. начальника  управління освіти Щербань Н.М. депутатам міської ради. Загальна сума на реконструкцію будівлі становить близько 260тис. гривень з них з місцевого бюджету виділено 35 тисяч. Міська рада завжди сприяє підтримці освітньої галузі. Якщо ваші учні відвідують спортивну школу то вони не могли  не помітити в яких комфортних умовах вони займаються. Простора спортивна зала, теплі гарні роздягальні, душові.
     Йде добудова 3-ї школи.
Запитання.
     Відомо, що учні шкіл міста беруть активну участь в олімпіадах, конкурсах і перемагають. Чи підтримує міська влада таких учнів?
Відповідь.
     Дуже хороше запитання. В місті працює програма затверджена сесією міської ради «Талановита молодь» і щорічно, ось уже впродовж 5-ти років, проводяться в квітні місяці  свято - «Крок до зірок». На цьому святі  вшановуються учні, їх наставники, які впродовж навчального року досягли успіхів в ІУ і ІІІ турах предметних олімпіад, стали переможцями обласних, республіканських і навіть міжнародних конкурсів, спортивних змагань. З міського бюджету, за рішенням сесії міської ради, виділяються кошти для нагородження цих талановитих учнів і вчителів.
Запитання.
     Це безумовно досягнення місцевого самоврядування. А які проблеми є в питанні підтримки освіти міста.
Відповідь.
     На жаль проблем багато.  Одна з них – мізерна кількість коштів, які виділяються на позакласну роботу. А це задоволення ваших потреб, це робота гуртків, спортивних секцій. На жаль, переважна кількість гуртків і секцій працює на платній основі. В місцевому бюджеті не вистачає коштів.
Запитання.
     А як можна зарадити цьому?
Відповідь.
Це зростання кількості робочих місць в нашому місті. Будуть працювати підприємства, фірми різних форм власності; будуть йти відрахування до міського бюджету. Отже з′являться можливості задовольнити освітні потреби. . Міська влада також працює над цим.

     Дякую за інтерв′ю.
     Інтерв′ю проводила Конькова Діана учениця 11 класу Старокостянтинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6.

Висновки.
     Я дізналася про роль міської ради в питанні підтримки освіти. Я думаю, що через учнівський парламент, який працює в нашому місті ми теж можемо виходити з ініціативами до місцевого самоврядування з метою підтримки освіти міста.

Із інтерв′ю  з головним архітектором міста відділу містобудування та архітектури
 виконавчого комітету міської ради
Доманською Аллою Володимирівною.

Запитання.
     Які головні функції виконує ваш відділ?
Відповідь.
     Основною метою діяльності нашого відділу є реалізація державної політики у сфері містобудування, державних стандартів, норм та правил забудови, затвердження містобудівної та проектної документації.
Запитання.
     Наше місто є історичним. Які заходи здійснює ваш відділ для збереження історичних пам′яток міста?
Відповідь.
     В 2005-2006 роках було продовжено реставраційні роботи на спорудах Комплексу Замку князів Острожських, які було припинено у 1993 році. Покрівля замку з якісної черепиці. Якщо будуть відповідні кошти, реставраційні роботи будуть продовжені у 2007 році. Такі ж роботи ми плануємо здійснювати по комплексу споруд Домініканського собору. Ряд будівель міста вже визначені як пам′ятки архітектури місцевого значення. Серед них будівля кінця ХУІІІ століття в якій сьогодні знаходиться музична школа; будинок середини ХІХ століття в якому знаходиться районний краєзнавчий музей; споруди 1905року це млин і гімназія (сьогодні там знаходиться міжшкільний навчально-виробничий комбінат).
Запитання.
      Чи враховується вашим відділом під час сучасного будівництва певний історичний стиль?
Відповідь.
      Звичайно. Ось, зовсім недавно, за пропозицією депутатів міської ради нашим відділом видано архітектурно-планове завдання на проектування будівництва офісно-комерційного центру в історичному стилі із збереженням адекватності фасадів знесеної будівлі з мезоніном 1854 року, що надасть візуальну можливість відображення частки вулиці Меджибіжської сучасна назва Грушевського.
Запитання.
     Яке ще будівництво, можливо промислове, буде здійснюватися у нашому місті
Відповідь.
     Незабаром у місті буде побудовано два заводи: з виробництва згущеної сироватки, потужністю 1,5 тисячі тонн на добу та з переробки ріпаку в біодизельне пальне (біля елеватора). Продовжується житлове будівництво багатоповерхівок по вулиці Попова.
     Я дякую за цікаву інформацію, а також за те, що знайшли час щоб дати інтерв′ю.
     Провів і записав інтерв′ю учень 11 класу – Мороз Богдан.

Висновки.
     Я дізнався багато нової цікавої інформації з перспектив розвитку нашого міста. Місто розвивається всебічно: йде житлове будівництво, промислове, планується реставрація історичних місць і пам′яток архітектури. Отже, наше місто має перспективу розвитку.
 
ПРОЕКТ ПРАВОВОЇ СЕКЦІЇ 
шкільного об′єднання старшокласників «Камертон» на тему «Мої права» учнів Старокостянтинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6 Старокостянтинівської міської ради Хмельницької області
 
Керівник:
Вчитель правознавства – Цісарук Н.В.

Мета та завдання проекту:
- підготувати сценарій учням 5-7 класів з метою ознайомлення їх з основними правами дитини на основі міжнародної та державної законодавчої бази;
- використати в сценарії інтерактивні форми роботи, які дадуть можливість присутнім брати активну участь в заході.

Використаний для підготовки сценарію матеріал:
- підручник з правознавства під редакцією В.С. Журавського;
- посібник «Учням про Конституцію України»;
- посібник «права дитини» під редакцією С.Гавриша.

СЦЕНАРІЙ ЗАХОДУ
(на сцену виходить «Закон»)

Вед. 1
Шановні друзі, до нас завітав його величність «Закон». Давайте зустрінемо його аплодисментами.
Вед. 2
А чому йому аплодують?
Закон.
Тому, що я Закон. А Закон це порядок і злагода серед людей. А я сьогодні захищаю і ваші інтереси.
Вед. 2
А як ти їх захищатимеш?
Закон.
Ось зараз я покличу моїх друзів. Мої друзі це - права. Я про них постійно турбуюся, щоб вони справедливо захищали людей. Друзі, я запрошую вас. (заходять троє учнів, які грають роль Права).
Право 1
Я ваше Право на життя, ім′я та громадянство.
Право 2
Я ваше Право на освіту.
Право 3
Я Право на охорону вашого здоров′я і життя.
Закон.
Сьогодні до нас завітали не всі Права, але ми послухаємо саме цих.
Право 1
Спочатку ми розкажемо вам про таке.
Право 2
У 1959 році ООН прийняла Декларацію прав дитини
Право 3
У 1989 році була прийнята Конвенція ООН про права дитини.
Право 1
У 2001 році Верховна Рада України прийняла Закон «Про охорону дитинства»
Вед. 1
У неньки народилося дитя,
Дитя моє! Бог дав тобі життя
Він твій, цей світ широкий за вікном.
Ти на життя і щастя маєш право,
Під золото-блакитним знаменом
Своєї української держави.
Закон.
Скажіть, про які права говориться в цьому уривку, що має кожна людина від народження? (Право на життя і громадянство).
Вед.2
Я попрошу від кожного класу по чотири учні. Ви ділитеся на дві команди і кожна команда отримує від «Права 1» - завдання.
Право 1
Перед вами уривки законодавства про громадянство в нашій державі. Кожній команді слід виконати таке завдання: намалюйте малюнок, або випишіть ознаки, які характеризують право людей на громадянство. Перемагає та команда, яка вкладеться в час і виконає завдання краще. На виконання завдання дається 3 хвилини. (Під музику команди виконують завдання. Після закінчення часу, кожна команда представляє своє завдання. Ведучий оголошує переможця).
Закон.
А тепер я надаю слово своєму вірному другові – «Праву на освіту».
Право 2
Шановні друзі, я зачитаю вам 53 статтю Конституції України (зачитує). В школі ви вивчаєте різноманітні предмети, які дають вам глибокі знання. Ви маєте право висловлювати свою думку; перездавати тестові завдання на кращу оцінку. Проте, так було не завжди. Учні 6 і 7 класів вже знають про те, чого навчали в школах стародавнього світу і в школах середньовіччя. Я пропоную вам «заглянути» в дві старогрецькі школи: афінську і спартанську.
Кожній команді я роздаю міні-завдання «Впізнай школу». Хто швидше і вірно виконає завдання. Біля кожного із завдань поставте букву «А» або «С»
Зразки завдання:
-         У тій школі навчали красномовно доводити свою правоту;
-         До тієї школи хлопчиків та дівчаток із семилітнього віку забирали від батьків;
-         У тій школі навчали гри на музичних інструментах, віршуванню, гімнастики;
-         У тій школі вчили висловлюватись стисло;
-         У тій школі не соромились красти, негідним було впійматись на гарячому;
-         Та школа готувала воїнів;
-         Та школа готувала майбутніх державних службовців;
-         В тій школі негідно було не знати Гомерові «Іліаду» та «Одіссею».
 ( Ведучий визначає переможця гри).
Право 2
Отже, як бачимо в школах навіть Греції навчали різному. Вам подобається навчатися у вашій школі? Тоді командам завдання 2. Нехай кожна команда за короткий час зробить рекламу своїй школі. Це може бути як малюнок, так і текст і ваш захист. Перемагає та команда, яка зробить рекламу школи краще, (Учні виконують завдання і захищають свою рекламу).
Вед. 2
Я бачу, що ви молодці, вмієте захищати свою школу і добре в ній навчаєтесь. На все добре, ми ще з вами зустрінемось.
Закон.
Я вам представляю свого наступного друга – «Право на охорону життя, здоров′я та медичне обслуговування».
Право 3
Привіт, любі друзі. Мені приємно бачити вас всіх здоровими і бадьорими. Я вам зачитаю текст Конституції про право громадян на охорону здоров′я та медичне обслуговування.
Ви почули як Конституція захищає права громадян на охорону життя і здоров′я. А у вашій школі піклуються про ваше здоров′я? (Відповіді учнів з місць про збереження і охорону здоров′я). Добре. Кожній команді я даю розв′язати три ситуації. Переможе та команда, яка краще розв′яже ці ситуації. (зразки ситуацій)
Ситуація 1
Хтось із близьких захворів на грип. Ваші дії?
Ситуація 2
На ліках стерлась позначка придатності. Ваші дії?
Ситуація 3
На річці нарешті з′явився лід так кортить покататись на ковзанах … Як будете діяти?
Ситуація 4
Запізнюєшся на урок і потрібно перейти через дорогу. Твої дії? Поясни.
Ситуація 5
На столі залишилося вчорашнє тістечко з кремом, яке забули покласти в холодильник. Поясни свої дії.
Ситуація 6
Ви з друзями знайшли незнайомий предмет і хочете його дослідити і випробувати. Ваші дії? (Слухаються варіанти відповідей і перемагає та команда відповіді якої були аргументованішими).
Право 3
Ми почули, як ви вийшли із запропонованих ситуацій, а тепер завдання друге. Кожна команда має написати найнеобхідніші  медикаменти, які мають бути в домашній аптечці. (Перемагає та команда, яка правильно і швидко виконає дане завдання, а представник команди доведе, чому саме ці медикаменти мають бути в домашній аптечці).
Закон.
Ну, що ж , дорогі мої друзі - Права, ми сьогодні разом з учнями торкнулись лише  трьох важливих прав кожної людини, і побачили, що вже знають наші діти , а чому ще слід навчатись. До зустрічі. Я ще прийду до вас з моїми іншими друзями-Правами.

ПРОЕКТ  НА ТЕМУ:

«ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ ДЕРЖАВНОСТІ»

учня 10 класу
Старокостянтинівської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів №6
Пелиха Олега

Керівник:
Вчитель правознавства Цісарук Н.В.
 
Мета проекту:
- систематизувати основні етапи розвитку української державності і визначити фактори, які  впливали на державотворчі процеси в Україні протягом століть.

Завдання проекту:
- опрацювати відповідну літературу;
- написати повідомлення по даній темі;
- захистити проект перед аудиторією;
- здійснити в ході проекту дослідження серед учнів, вчителів на тему: «Що вам відомо про основні етапи розвитку української державності».

Шляхи реалізації проекту:
- опрацювати літературу;
- здійснити експрес-опитування серед учнів 10-11 класів, вчителів школи, своїх батьків.

Очікувані результати:
- поглибити історико-правові знання з даної теми;
- вдосконалити свої навики в методиці написання повідомлення або доповіді;
- узагальнити дослідження про інформованості різних категорій громадян з даного питання (скласти звіт);
- проінформувати аудиторію по даній темі і об мотивувати для чого це їм потрібно.

ЗВІТ
учня 10 класу Пелиха Олега про хід і результати опитування учнів 11 класу Ватащук Маргарити і Гайдученко Аліни, а також своєї матері –
Пелих Алли Григорівни

Питання для опитування.
1. Чи були періоди в українській історії про які можна говорити, як про періоди української державності?
2. Чи варто нам знати про етапи українського державотворення і чому?

     На перше питання вичерпну відповідь дала учениця 11 класу Вата щук Маргарита. Вона вважає, що першим прообразом української державності було Галицько-Волинське князівство в період правління Данила Галицького тому, що у 1253 році князівство було визнане Римським Папою, а Данило Галицький удостоївся звання – короля. Другим етапом становлення
Української державності, вважає Ватащук М., - був період козацької держави Запорізької Січі. Серед державотворців того часу учениця назвала гетьманів Петра Сагайдачного і Петра Дорошенка, а першими пам′ятками Правової державності назвала Універсали Богдана Хмельницького і його «Березневі статті». Третій етап державотворення – це період з 1917 по 1920 рік.
     Гайдученко Аліна доповнила відповідь Ватащук М., тим, що ІУ Універсалом Центральної Ради було проголошено, у січні 1918 року незалежність УНР. Проте, Богдана Хмельницького, Аліна, лише частково вважає видатним гетьманом України. Тому, що на її думку не варто було йти Україні під протекторат Росії у 1654 році.
     Опитування моєї матері показало, що вона цікавиться історією України, але мало знає про процес українського державотворення. Вона закінчила школу у 1985 році, в період існування СРСР, в той час вивчалася історія переважно Радянського Союзу і Росії. В підручниках історії нічого не говорилося про процес створення української національної державності. Проте, моя мати є національно свідома і на друге питання відповіла, що всім українцям, незалежно від віку, варто знати історичну правду про історію української держави. Вона задоволена тим, що сьогоднішні учні мають змогу досконало і не упереджено знати історію своєї України.
     Отже, з цього невеликого опитування я зробив такі висновки:
- Старшокласники школи, які вивчають історію України, за сучасними підручниками добре обізнані з етапами державотворення України. Проте, люди старшого покоління, які навчалися в радянській школі, недостатньо проінформовані про державотворчі процеси в Україні.

Результати реалізації проекту.
    1. Мої батьки прочитали повідомлення, яке я підготував по даній темі.
    2. З цим повідомленням я виступив на засіданні історико-правової секції об′єднання старшокласників «Камертон», яке діє в нашій школі.

Мої пропозиції:
- учням, які взяли участь у проекті: Головні Ігорю, Мартинюку Максиму, Поліщуку Дмитру виступити з короткими повідомленнями по цій темі перед учнями середніх і молодших класів.
- провести історико-правовий тиждень на тему: «Державотворчі процеси в Україні. Процеси державотворення на сучасному етапі»

«ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВИ І ПРАВА»
(схеми, таблиці на допомогу учням)
ВИНИКНЕННЯ ДЕРЖАВИ І ПРАВА
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ
  •         Загальноприйняті
    1. звичай  
    2. мораль
  • ·                    Примусові
  1. право
  2. закон 

Звичай   -   це обряди, ритуали передані у спадок.
Мораль  -   норми поведінки в основі яких лежить
                    совість і почуття обов′язку.
Право     -   це система загальнообов′язкових правил
                    поведінки.
Закон     -   акт виданий державою та є обов′язковими
                    до виконання.
ТЕОРІЇ ПОХОДЖЕННЯ ДЕРЖАВИ

Назва теорії
Засновники
Суть теорії
Теологічна
Аврилій Августин
Фома Аквінський
Поява держави спричинена волею Бога
Патріархальна
Конфуцій, Аристотель, Філомер, Михайлівський
Держава з′явилась як результат розвитку шлюбно-сімейних відносин
Договірна
Г.Гроцій, Ж. Руссо, Б.Спіноза, О.Радищев
Держава виникла як угода членів суспільства про умови співжиття, як  вимушений компроміс бідних і багатих.
Психологічна
Г.Тард, Л.Петражирський, Ж.Бюрдо
Держава виникла внаслідок деяких психологічних потреб людини (домінування одних і покора інших).
Насильницька
Є.Дюринг, П.Гумплович
Держава виникає внаслідок завоювання одних людей іншими і потреби утримувати завойованих у покорі.
Космічна

Поява держави зумовлена втручанням інопланетних цивілізацій.
Соціально-економічна
К.Маркс, Ф.Енгельс, В.Ленін
Держава виникла після появи приватної власності на засоби виробництва, суспільного поділу праці та появи ворожих один другому класів.





 
 















Немає коментарів:

Дописати коментар