Тема уроку: «Україна- незалежна, демократична,
держава»
Мета уроку: Т.-мають зрозуміти і засвоїти події, пов′язані з
проголошенням
незалежності України,
суть правонаступництва; роль
Конституції України як
основи законодавчого процесу,
розвитку демократичної
держави.
Р.-розвивати в учнів
історико- правове мислення, розуміння
ними
причинно-наслідкових зв′язків державно- правового
процесу в Україні.
В.-виховувати в учнів
відчуття причетності, як майбутніх
учасників процесу
розвитку України, як демократичної
держави.
Обладнання та література:
1.Таблиці з наочного посібника серії «Ранок»
2. Роздатковий матеріал.
3. Конституція України
4. Підручник «Основи правознавства»
Тип уроку: засвоєння
нових знань
Метод проведення: інтерактивний
Хід уроку: 5. Історія України 11 клас
І.Організаційний
момент
ІІ. Мотивація
уроку:
Питання до класу
Шановні учні, яка різниця між вами і мною?
(Учнів варто підвести до думки, що вони є ровесниками незалежної держави і вона
як і учні ще дуже молода, в ній є завдання, проблеми в державотворенні, які
вирішувати і їм)
ІІІ. Вивчення
нового матеріалу.
1-е
питання
З якими подіями пов′язане проголошення незалежності України?
Робота
учнів в групах. Клас ділиться на 4 групи. Кожна група отримує завдання в
конверті.
Завдання.
1
Визначити послідовність в етапах:
-
Акт проголошення незалежності України;
-
Декларація про державний суверенітет України;
-
Референдум 1 грудня 1991 року
Завдання
2
Знати терміни:
-
Декларація;
-
Акт;
-
Референдум;
-
Державний суверенітет.
Завдання
3
Звернути увагу на дати:
-
16 липня 1990 рік;
-
24 серпня 1991 рік;
-
1 грудня 1991 рік.
Після опрацювання завдань учні повинні
дати відповіді на слідуючі питання:
1. Поставити дати і події в певній
послідовності.
2. Визначити головну роль
Декларації.
3. Значення проголошення Акта щодо
незалежності.
4. Головна мета і значення
референдума 1 грудня 1991 року
Корекція вчителем відповідей учнів.
2
питання
Питання правонаступництва України.
(Питання до класу).
-
В чому виявилось правонаступництво України після розпаду СРСР?
Вчитель
ставить завдання перед класом: користуючись підручником закінчити речення:
На основі закону «Про правонаступництво України» від 12 вересня 1991 року
- найвищим органом державної влади стала……
(Верховна Рада УРСР)
- до прийняття нової Конституції України діє ….
(Конституція УРСР від 20.04.1978 року)
- державним кордоном України, що відмежовує Україну
від інших держав бувшого СРСР є кордон між ….. (Україною і Білоруською
РСР та Російською РСФР)
- всі громадяни, які на 24 серпня 1991 року постійно
проживали на території України…..(автоматично стали громадянами нової
Української держави)
ІУ. Вчитель
пропонує учням зробити висновки до фрагменту уроку.
Немає коментарів:
Дописати коментар